A szálloda házirendjének COVID-19 humánjárvány miatti speciális, eltérő rendelkezései

I. A koronavírus fertőzés emberek közötti terjedésének elsődleges útja - hasonlóan az influenza és más légúti kórokozók terjedéséhez - a cseppfertőzés, a fertőzött ember köhögése vagy tüsszentése során a levegőbe kerülő, a vírust tartalmazó nyálcseppek, légúti váladék cseppek útján. Az eddigi ismeretek szerint az új koronavírussal történő fertőződés az esetek kb. 80%-ában enyhe, influenzaszerű tüneteket okoz, de 2-3%-ban halálos kimenetelű. A betegség legjellemzőbb tünetei: szaglás romlás, emésztőrendszeri tünetek, láz, hidegrázás, száraz köhögés, légszomj. Előfordulhat még torokfájás, izomfájdalom, orrdugulás, orrfolyás, és fáradékonyság.  Amennyiben ezeket a tüneteket tapasztalja magán, vagy Önnel együtt érkező társán, különösen

-   ha 38°C vagy a fölötti láz, köhögés, légszomj valamelyike fennáll, hirtelen megbetegedési kezdettel, függetlenül a megbetegedés súlyosságától, és

-   a tünetek kezdetét megelőző 14 napban szoros kapcsolatban volt megerősítetten vagy valószínűsítetten új koronavírussal fertőzött személlyel,

kérjük, haladéktalanul jelezze ezt a Hotel Jogar vezetőjének telefonon (Telefonszám: (+36) 84 340 562) vagy e-mail útján (E-mail: info@jogarhotel.hu), de semmiképpen sem személyesen!

 A Hotel Jogar személyzete a szükséges hatósági bejelentéseket köteles megtenni a vonatkozó jogszabályok szerint. A szálloda vezetése vendégtől és/vagy a vendéggel együtt érkezőktől a szállodában tartózkodás jogát megvonhatja a többi vendég egészségének megőrzése érdekében.

A biztonságos üzemeltetési körülmények megteremtése és fenntartása érdekében bizonyos szolgáltatások elérése, valamint a Hotel Jogar befogadóképessége korlátozásra került!

Fontos, hogy Ön és a többi vendég biztonságos pihenésének érdekében figyeljen az alábbi teendők betartására:

  • A személyi higiénére fokozottan kell figyelni.
  • A fertőzés megelőzésének legfontosabb módja a gyakori, alapos szappanos kézmosás.
  • Éljen az online előre foglalási és fizetési lehetőséggel és lehetőség szerint válassza a készpénzmentes fizetési módot.
  • A bejelentkezési lap online kitöltése kötelező.
  • A helyszínen kövesse figyelemmel a kihelyezett tájékoztatókat és tartsa be az előírásokat.
  • Tartsa be a megfelelő, legalább 1,5 méteres biztonsági távolságot.
  • A recepciónál egy családból, összetartozó vendégek közül csak egyikük álljon be a sorba.
  • Amennyiben szükségét látja, viseljen maszkot és kesztyűt a zárt terekben (nem kötelező)
  • Rendszeresen használja a kihelyezett kézfertőtlenítő szereket.

 

II. A koronavírus terjedésének megfékezésére bevezetett biztonsági intézkedéseinket az 1. számú melléklet tartalmazza, amelyben számítunk együttműködésére.

 

III. A HÁZIREND ELTÉRŐ RENDELKEZÉSEI

 

1. Bejelentkezés

A vendégek szobakulcsot és eldobható vendégkártyát kapnak, amelyhez a szobában lakó vendég(ek) előzetes online regisztrálása szükséges. 

A szobákat a megérkezés napján 11:00 órától lehet elfoglalni.

 

2. Étkezések

Az étteremben és a teraszon az asztalok között a 1,5 méter védőtávolság megtartását biztosítjuk. A vendégek az ott tartózkodásuk időtartama alatt kijelölt asztalnál és időintervallumban reggelizhetnek/vacsorázhatnak. 

A távolságtartás érdekében az étkezéseket 3 csoportban (időintervallumban) bonyolítjuk: 

Reggeli esetén: 

  1. csoport: 07:00 - 08:00
  2. csoport: 08:01 - 09:00
  3. csoport: 09:01 - 10:00

Vacsora esetén: 

  1. csoport: 17:30 - 18:30
  2. csoport: 18:31 - 19:30
  3. csoport: 19:31 - 20:30

A csoportok beosztása érdekében az időintervallumok megjelöléséről a vendég az online regisztráció során, előre nyilatkozik. Amennyiben a vendég részéről ez előzetesen nem történik meg, a Hotel Jogar a bejelentkezéskor még rendelkezésre álló időintervallumokban tudja biztosítani az étkezéseket.

A reggeli/vacsora büfé formájában történik, érintés és lehelet védővel ellátott büfépulton keresztül. A vendég kívánságának megfelelően kiválasztott ételeket a személyzet szedi ki és tálalja a büfépultból. 

 

3. Szolgáltatások, közös szállodai terek használatának korlátozása

A wellness részlegünket korlátozzuk, a szauna és a jakuzzi nem üzemel. 

A masszázs és szolárium kizárólag a vendégek egyéni felelősségvállalása alapján használható, térítés ellenében. 

A játszószoba, a könyvtár, valamint a billiárd- és a pingpongasztal használata nem engedélyezett. 

A fitness termet egy időben maximum 2 családtag/együtt érkező vendég használhatja, amit a Jogar Hotel kijelölt alkalmazottja ellenőrizhet és eltérő használat esetén felhívja a vendégek figyelmét a házirend betartására. Amennyiben ez nem vezet eredményre, megtiltja számukra a fitness terem használatát. 

A teremben a gépeket rendszeresen fertőtlenítjük, és folyamatosan szellőztetünk. A biztonság fokozása érdekében a vendég használja a kihelyezett fertőtlenítőszert a gépek használata előtt, és után. 

 

4. Napi takarítás 

Eddig is meghatározó szempont volt számunkra a tisztaság, de most a szokásoshoz képest is kiemelt figyelemmel, professzionális szerekkel és eszközökkel takarítjuk a szobákat. A szálloda naponta egyszer, 07:00 és 15:00 között takarítja a szobát. A szobák reggeli takarítását a reggeli csoportbeosztások figyelembevételével végezzük.

A járványügyi helyzetre tekintettel, a biztonságos üdültetés megteremtése érdekében a szoba napi takarítása kötelező, attól a Hotel Jogar semmilyen esetben sem térhet el! 

A napi ágynemű és/vagy törölköző cseréket külön díjazás ellenében biztosítjuk. 

 

A szálloda házirendje

Kedves Vendégeink!

A Hotel Jogar elsősorban konferenciahotel azzal a céllal, hogy az év nagy részében, szeptembertől júniusig képzéseknek, továbbképzéseknek, tréningeknek és különféle konferenciáknak biztosítson megfelelő helyszínt.  Ezzel együtt, és emellett is szívesen fogadjuk egyéni- és családos vendégeinket, kisebb-, nagyobb baráti társaságokat is. A közelünkben lévő Balaton az év minden napjára tartogat valami olyan meglepetést, amely biztos garanciája lehet az élményekkel teli időtöltésnek. 

Köszöntjük kedves vendégünket és kívánunk jó pihenést, kellemes felüdülést és élményekben gazdag kikapcsolódást!

Szállodánk valamennyi munkatársa mindent megtesz e célok megvalósításáért, azonban ehhez a vendégek együttműködése is nélkülözhetetlen. Ennek érdekében tartjuk szükségesnek az alábbiakban megfogalmazott normák figyelembevételét és betartását.

A házirend a szállodai szerződés elválaszthatatlan része.

 

Bejelentkezés - ELTÉRŐ RENDELKEZÉSEK! - 

A vendégek szobakulcsot és vendégkártyát kapnak, amelyhez a szobában lakó vendég(ek) regisztrálása szükséges. A regisztráció a bejelentőlap pontos kitöltését és a vendég személyazonosságának igazolását jelenti. A személyazonosító okirat bemutatása a hotel számára lényegesnek minősített szerződési feltétel. Hontalanok és nem az Európai Unió állampolgárai esetében a hontalan igazolvány, illetve az útlevél bemutatása és átadása jogszabály alapján kötelező. 

A szobákat a megérkezés napján 14:00 órától lehet elfoglalni.

A szoba korábbi elfoglalása esetén a szálloda jogosult a szerződésben/visszaigazolásban meghatározott felárat felszámítani.

 

Kijelentkezés

A távozás napján a vendég a szobát poggyászával, bevitt dolgaival együtt 10:00 óráig köteles elhagyni. 

A szoba későbbi elhagyása esetén a szálloda jogosult a szerződésben/visszaigazolásban meghatározott felárat felszámítani.

A vendég a szállodai tartózkodása ellenértékét legkésőbb a szállodából való végleges távozása előtt köteles a szállodai szerződésben meghatározott módon kiegyenlíteni.

A fizetés bármilyen okból történő megtagadása esetén a szálloda jogosult a vendég szállodába bevitt dolgait visszatartani és azokon zálogjogát érvényesíteni.

Fizetés nélküli távozás esetén a szálloda a rendőrségi feljelentés mellett jogi úton érvényesíti a követelését a vendéggel szemben, amelynek költségeit a vendégre terheli.

Az utólag felmerült és ki nem egyenlített díj összegét a szálloda a vendégre terheli.

 

Látogatók

A szálloda szobáiban csak a recepción regisztrált vendégek tartózkodhatnak. A vendég esetleges látogatóit a szobában nem, kizárólag csak a szálloda földszinti közösségi helyiségeiben fogadhatja. A látogatója magatartásáért – ideértve az esetleges károkozást is – a vendég felelősséggel tartozik. A látogató által a vendégnek és/vagy harmadik személynek okozott kárért való felelősséget a szálloda kizárja.

A fenti tilalom ellenére a szobafoglalásban szereplő létszámon felüli vendég után portai/rack árat számol fel a szálloda.

 

Háziállatok

A szállodába higiéniai okokból háziállat nem vihető be, vakvezető vagy terápiás kutya kivételével.

Amennyiben a vendég előzetes bejelentés nélkül háziállatot hoz a szálloda területére, akkor a szálloda 50.000,- Ft felár felszámítására jogosult, és a háziállat által okozott károk, valamint az extra takarítás költségét is kiszámlázza. Felszólíthatja továbbá a vendéget a szálloda azonnali elhagyására. 

 

18 év alatti vendégek

A 14 éven aluli gyermek csak szülői vagy más, általa megbízott cselekvőképes személy folyamatos felügyelete mellett tartózkodhat a szobában. A gyermek kísérői felelősséggel tartoznak a gyermek épségéért és az általa okozott károkért.

A szálloda szolgáltatásait 14 év alatti vendég csak szülői vagy más, általa megbízott cselekvőképes személy kíséretében veheti igénybe.

A szálloda területén, rendezvényén 18 év alatti személy alkoholt nem fogyaszthat. E kötelezettség betartásáról/betartatásáról a 18 év alatti személy szülője, általa megbízott cselekvőképes személy köteles gondoskodni. E kötelezettség megszegésének jogi, erkölcsi és anyagi következményeiért a szülő vagy az általa megbízott cselekvőképes személy teljes felelősséggel tartozik.

A fokozott közegészségügyi kockázat miatt csecsemőkorú vendég esetén kizárólag egyszer használatos, eldobható eszközök alkalmazhatóak. Az elhasznált dolgok (pl. pelenka, törlőkendő, stb.) kizárólag az erre a célra rendszeresített, zárt tároló edényzetben helyezhetők el. A szabályok megszegéséből adódó károk a szabályszsegő vendéget terhelik. 

 

Szállodai eszközök, berendezések

A vendég köteles a szálloda eszközeit, berendezéseit rendeltetésszerűen használni. A nem rendeltetésszerű használatból eredő kárt a vendég a szálloda felhívására, de legkésőbb a távozása előtt köteles megtéríteni.

A szálloda berendezési-, felszerelési tárgyai a szálloda területéről nem vihetők ki. Ennek megszegése esetén az eszköz új beszerzési ára számítható fel a jogsértő vendég részére. Szállodai dolog elvitele a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül szabálysértésnek, vagy bűncselekménynek minősül, és ebben az esetben a szálloda megteszi a szükséges büntetőjogi és polgári jogi lépéseket.

A szállodai szoba, közösségi helyiségek bármilyen átrendezését, bútorok áthelyezését kizárólag a szálloda munkatársa, vagy erre kijelölt megbízottja végezheti.

A szálloda bármely eszközének, berendezési-, felszerelési tárgyának meghibásodását a vendég köteles bejelenteni a szállodának. A vendég nem jogosult a hibát saját maga kijavítani vagy a kijavítást megkísérelni. Az ebből eredő károkért való felelősséget a szálloda kizárja.

 

Wellness - ELTÉRŐ RENDELKEZÉSEK! -

Felhívjuk kedves vendégeink figyelmét arra, hogy miután a szállodánknak nincs semmilyen tudomása, ismerete egészségi állapotáról, ezért a wellnesst és annak szolgáltatásait csakis a saját egészségi, fizikai és mentális állapotának ismeretében, tudatában és az ennek megfelelő mértékben vegye igénybe. A nem a vendég állapotának megfelelő wellness használatából eredő károkért és sérelemért a szálloda a felelősségét kizárja.

A wellness szolgáltatásait nem a szálloda alkalmazottai nyújtják, hanem a szállodával szerződésben álló vállalkozó, akinek a neve és elérhetősége a wellnessben található, kifüggesztve. A vállalkozó szolgáltatásnyújtása során a vendégnek okozott kárért szállodánk a felelősségét kizárja.

 

Wi-fi

A szállodában wi-fi rendszer üzemel, amelynek használata térítésmentes.

A vendég a wi-fi csatlakozás jelszavát a szállodába való bejelentkezéskor, a vendégkártya átvételével egy időben kapja meg.

A wi-fi folyamatos, megszakítás nélküli működését és elérhetőségét a szálloda nem garantálja.

A wi-fi használata során vagy következtében a vendég készülékében vagy annak tartalmában keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért a szálloda nem vállal felelősséget. A szolgáltatást a vendég a saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe.

 

Telefon

A szobatelefon használata díjköteles. A szálloda a telefonálás költségét a szolgáltató telefontársaság díjai alapján, szállodai felárral terheli automatikusan a vendég szobaszámlájára.

A hívás díja mindaddig felszámításra kerül, amíg a telefonkagyló visszahelyezésével nem történik meg a beszélgetés bontása.

A szállodán belüli hívások díjmentesek.

 

Biztonság

A szálloda keleti udvarán, és a gazdasági bejáratnál a vendégek és a szálloda vagyon- és személybiztonsága érdekében kamerarendszert üzemeltet, amely napi 24 órában, folyamatosan közvetít képet.

A vendég tűz esetén köteles a szobában kihelyezett menekülési útvonalat, és a szállodai dolgozók, valamint a helyszínen lévő tűzoltók utasításait követni.

Porral oltó tűzoltó palackok a szálloda folyosóin, emeletenként találhatók. Tűz esetén a vendég köteles haladéktalanul riasztani a recepciót.

A szállodai szobában tilos vasalót, vízforralót, kávéfőzőt és egyéb, a megszokott utazási szükségletek közé nem tartozó elektromos készüléket – ide nem értve a laptopot, notebookot, tabletet, fényképezőgépet, videokamerát – üzemeltetni.

 

A szálloda területére be nem vihető dolgok

A szálloda az alábbi dolgok bevitelét tiltja meg:

  • a hatályos jogszabályokban maró, gyúlékony vegyszernek, anyagnak minősített dolgok,
  • a hatályos jogszabályokban tűzveszélyesnek és/vagy robbanásveszélyesnek minősített anyagok,
  • nem a szálloda üzletében, kiszolgáló automatájából vásárolt, vett élelmiszer, ital (ide értve alkohol tartalmú italokat is),
  • különösen drága, nagy értékű értéktárgy, muzeális tárgy,
  • tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői,
  • hulladék, környezetre, egészségre ártalmas dolog,
  • gyógyszernek nem minősülő tudatmódosító szerek.

A szálloda a vendég előzetes írásban tett kérelmére írásban engedélyezheti nem bevihető dolog bevitelét a szálloda területére.

Ha a vendég a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül nem bevihető dolgot visz be a szálloda területére, azt a szálloda a vendég költségére eltávolíthatja vagy eltávolíttathatja.

Az engedély nélkül bevitt dologban keletkezett kárért való felelősséget a szálloda kizárja.

A vendég teljes körű jogi és anyagi felelősséggel tartozik mindazon kárért és sérelemért, amelyet az engedély nélkül bevitt dolog okoz más vendégnek, harmadik személynek vagy a szállodának.

 

Dohányzás

A szálloda nemdohányzó hotel. Ennek értelmében a szálloda zárt helyiségeiben - beleértve a vendégszobákat és azok teraszait is - közösségi területein, valamint a szállodához tartozó teljes nyílt területen, a dohányzásra kijelölt helyek kivételével, tilos a dohányzás és az elektromos cigaretta használata.

A szálloda alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni ezen előírás betartására, illetve a dohányzás, elektromos cigarettázás abbahagyására. A vendég, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles az előírás betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szállodát az illetékes hatóság a vonatkozó jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy a szálloda jogosult az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítani, illetve annak megfizetését tőle követelni.

 

Ne Zavarj! Do not disturb” figyelmeztető tábla - ELTÉRŐ RENDELKEZÉSEK! -

A szállodai alkalmazottak a szobatakarítást reggel 7 órától végzik folyamatosan.

A vendég a „Ne zavarj! Do not disturb” figyelmeztető táblának a szobaajtó külső kilincsére történő kiakasztásával határozottan jelzi, hogy a szálloda munkatársai ne zavarják, ne kopogjanak és ne lépjenek be a szobába.

A “Ne Zavarj! Do not disturb” figyelmeztető táblácskát a vendég a saját felelősségére és kockázatára helyezi el a bejárati ajtó külső kilincsén. Ha a szálloda munkatársai a vendég elutazásának napján a szobája kilincsén „Ne zavarj! Do not disturb” figyelmeztető táblát találnak, és a vendég a szálloda telefonhívására nem reagál, úgy a szálloda munkatársai 10:00 óra után bármikor bemehetnek a szobába.

Rendkívüli helyzetben (például tűz, vagy egyéb műszaki meghibásodás, terrortámadás stb.) előzetes telefonhívás nélkül, illetve amikor a szálloda a rendelkezésére álló információk alapján megalapozottan feltételezi, hogy a szobában a vendég élete, egészsége, testi épsége, vagyonbiztonsága veszélyben van, vagy veszélyben lehet, és a vendég a szálloda telefonhívására nem reagál, úgy a szálloda munkatársai jogosultak bemenni a szobába.

A „Ne zavarj! Do not disturb” figyelmeztető tábla nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért, sérelemért a szálloda nem vállal felelősséget.

 

Napi takarítás - ELTÉRŐ RENDELKEZÉSEK! -

A szálloda naponta egyszer, 09:00 és 15:00 között takarítja a szobát.

Amennyiben a szoba takarítását végzők ezen időszak alatt a szoba külső kilincsén „Ne zavarj! Do not disturb” figyelmeztető táblát találnak, úgy a szoba takarítását nem végzik el, ezért a vendég díjcsökkentést vagy kártalanítást nem követelhet.

Az ágyon lévő tárgyak esetén az ágyazást nem végzi el a takarító személyzet.

Környezetvédelmi szempontból kizárólag a fürdőszoba padlózatára helyezett törülközőket cseréli a szálloda. 

 

Mosás, vasalás

A szálloda mosást, vasalást, vegytisztítást nem vállal. A vendég kérésére megszervezi a vendég ruházatának mosását, vasalását, vegytisztítását. A szálloda kizárólag a megszervezésben közreműködik, a mosást stb. végző vállalkozás nem a szálloda közreműködője, ezért a vállalkozás munkájáért felelősséget nem vállal.

A szálloda tűzvédelmi szabályzata értelmében a szobában tilos a vasalás.

 

Parkolás

A szállóvendégek gépjárműveikkel térítésmentesen, saját felelősségükre parkolhatnak a szálloda fedetlen és nem őrzött parkolójában. Tekintettel arra, hogy a parkoló nem őrzött, a gépjárművekben esetlegesen bekövetkező kár esetére a szálloda a felelősségét kizárja. 

A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A gépjárművek megengedett sebessége 20 km/óra.

Ha a vendég igénybe kívánja venni a parkolót, akkor bejelentkezéskor, a bejelentő lapon fel kell tüntetnie a jármű forgalmi rendszámát. Ennek megtagadása vagy elmulasztása esetén a parkoló nem vehető igénybe. A vendég az általa másik parkoló autóban okozott kárért a károsultnak közvetlen felelősséggel tartozik.

 

Reggeli - ELTÉRŐ RENDELKEZÉSEK! -

A szobaár tartalmazza a reggelit.

A reggeli büféreggeli formájában történik, azaz felszolgáló személyzet nélkül, a vendég maga szolgálja ki magát az étteremben található étel- és italválasztékból. 

A reggeli időpontja: 7:00 órától 10:00 óráig.

A szálloda a reggeli büféasztalról korlátlan ételfogyasztást nyújt, azonban onnan sem étel, sem ital későbbi fogyasztás céljából nem vihető ki. Amennyiben a vendég a szálloda előzetes engedélye nélkül későbbi fogyasztásra ételt és/vagy italt visz ki a reggeliző helyiségből, úgy a szálloda jogosult a reggeli árának 50%-t/fő/alkalom a vendég számlájára terhelni.

 

A vendég betegsége, halála - ELTÉRŐ RENDELKEZÉSEK! -

Amennyiben a vendég a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a szálloda orvosi segítséget ajánl fel. A vendég a felajánlott orvosi segítséget saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe. Az orvos nem a szálloda alkalmazottja, megbízottja, közreműködője, a diagnózisért, az alkalmazott terápiáért, annak következményéért való felelősséget a szálloda kizárja. A vendég betegsége/halála esetén a szálloda a költségeinek megtérítésére tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről, ide értve az esetleges orvosi és eljárási költséget, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékét, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károkat.

A vendég fertőző betegsége esetén a szálloda jogosult díjvisszatérítés vagy kártérítés nélkül, azonnali hatállyal felmondani a szállodai szerződést. Ebben az esetben a vendég a szálloda felmondásában meghatározott időtartamon belül köteles a szállodát poggyászaival együtt saját költségén elhagyni. Fertőző betegség esetén a szálloda a 18/1998. (VI. 3.) NM rendeletnek megfelelően köteles eljárni. (Ez a rendelet írja elő, hogy mit kell tenni fertőző betegség esetén. A rendelet értelmében, ha ilyen gyanú áll fenn, akkor a szálloda orvost hív, és ő állapítja meg, hogy a vendég fertőző vagy sem.)

 

Rendellenes magatartás

A szálloda konferenciahotel, és tematikájából következhet a vendég(ek) más helyeken megszokottól esetleg nagyobb csoportban való jelenléte, hangosabb viselkedése.

A vendégek nyugalma érdekében a szálloda területén 22:00 óra után – kivéve a szálloda által szervezett vagy engedélyezett rendezvény, program esetében – tilos a hangoskodás, zenélés, zajjal, lármával járó tevékenység, hangeffektusok, a szobában zavaró hangerejű televíziózás, rádiózás stb. Ezen időpont után tilos a pingpongozás, biliárdozás, az edzőterem használata. 

A szálloda területén, időponttól függetlenül tilos minden olyan magatartás, viselkedés, amely zavarja mások nyugalmát, biztonságát, biztonságérzetét, magánszféráját, vagy amely garázdaságnak minősül vagy minősülhet, alkalmas mások megfélemlítésére.

A szálloda munkatársa jogosult figyelmeztetni a rendbontó és/vagy hangoskodó vendéget. Az első figyelmeztetés díjmentes, a második és harmadik figyelmeztetésért a szálloda egyenként 5.000,- Ft összeggel terheli meg a figyelmeztetett vendégek szobaszámláját. A harmadik figyelmeztetés után a szálloda jogosult a szállodai szerződést egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondani, és a vendéget a szállodából visszafizetési és/vagy kártérítés kötelezettség nélkül haladéktalanul kiutasítani.

A szálloda kizárja a felelősségét minden olyan sérelemért, amelyet a vendég magatartása okoz más vendégnek.

 

Talált tárgyak

A talált tárgyakat a recepción lehet leadni, ahol azt nyilvántartásba veszik. Az élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket a szálloda megsemmisíti. A tárolható tárgyakat a szálloda 3 hónapig őrzi. Amennyiben a talált tárgy jogos tulajdonosa jelentkezik, személyazonosságát igazoló okirat felmutatásával és aláírásával, valamint az őrzéssel felmerült költségek megtérítése ellenében veheti át a tárgyat. A szálloda által méretük, súlyuk vagy egyéb tulajdonságuk miatt nem őrizhető tárgyakat a szálloda haladéktalanul átadja a területileg illetékes jegyzőnek.

 

A szálloda kártérítési felelőssége

A szálloda a vendég szállodába bevitt dolgaiban keletkezett kárért – a bevitelből kizárt dolgok kivételével – felelősséggel tartozik.

A szálloda a készpénz, értékpapír, értéktárgy esetében csak akkor köteles a keletkezett kárt megtéríteni, ha a vendég ezeket a szállodai széfben helyezte el, melyet a recepción lehet igényelni. 

A szálloda kifejezetten felhívja a vendég figyelmét, hogy készpénzét, értéktárgyát, értékpapírját a szállodai széfben helyezze el.

Ha a széf nem, vagy nem rendeltetésszerűen működik, a vendég köteles erről a szálloda recepcióját haladéktalanul tájékoztatni. A tájékoztatás elmaradásából vagy a késedelmes tájékoztatásból eredő károkért a vendég viseli a felelősséget.

A vendég egyéb bevitt dolgaiban keletkezett károkért a szálloda csak akkor tartozik felelősséggel, ha a káresemény a vendég által rendszerint használt, vagy a vendég számára nyitott helyen következett be, például: a szállodai szoba, folyosó, lobbi, kert, parkoló.

Az így keletkezett kárért a szálloda legfeljebb a vendég által fizetett egy napi szobaár ötvenszereséig köteles helytállni.

Mentesül a szálloda a kártérítési kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kár a vendégek és az alkalmazottak körén kívüli elháríthatatlan ok miatt következett be, vagy a kárt a vendég maga okozta.

A vendég a szálloda berendezéseit, wellness és egyéb szolgáltatásait rendeltetésszerűen, saját egészségi, fizikai, mentális állapotának tudatában és ismeretében használja, illetve veszi igénybe, ezért a nem rendeltetésszerű, illetve nem a vendég valós egészségi, fizikai, mentális állapotának megfelelő használatból, igénybevételtől eredő károkért való felelősségét a szálloda kizárja.

A vendég a saját felelősségére kérhet ébresztést, amely figyelmességi gesztus a szálloda részéről, az nem része a szálloda szerződés szerinti szolgáltatásának. A kért ébresztés elmaradásából vagy a késedelmes ébresztésből eredő károkért a szálloda nem vállal felelősséget.

 

Adatvédelem 

A hotel a vendég jelenlegi, múltbéli, illetve jövőbeni hotelbeli tartózkodásáról harmadik személynek ideértve a vendég közeli hozzátartozóit, kizárólag a vendég előzetes írásbeli engedélye alapján ad tájékoztatást. E tájékoztatási tilalom nem vonatkozik a jogszabály alapján történő megkeresésre.

Az adatkezelés részletes szabályai a szálloda honlapján és recepcióján is megtalálható. 

A vendég tudomásul veszi, hogy a szálloda jogszabály rendelkezése alapján köteles a megkereső hatóság részére a vendég megkeresésben kért személyes adatait kiadni, amennyiben annak jogszabályi feltételei fennállnak. A jogszabályon, hatósági vagy bírósági határozaton alapuló adatszolgáltatással szemben a szálloda nem emelhet kifogást.